Wouter staat in voor business development en project management. “Ik ben in veel gevallen het eerste aanspreekpunt voor steden en gemeenten vooraleer er een nieuw telnetwerk wordt gestart. Als we tot een overeenkomst komen maak ik de brug tussen gemeente, burger en onze ondersteunende werking in projectopvolging. Daarnaast zorg ik voor de ‘public affairs’ en sta ik de pers te woord als we andermaal een interessante data story hebben of als er een nieuw netwerk wordt opgestart.”
Laurens is als projectmanager in de verschillende Telraam projecten de katalysator tussen overheden, burgers en Telraam. - “De ervaringen, contacten en feedback in het tiental Telraam projecten waar ik van in het prille begin in eerste lijn in betrokken ben met zowel de opdrachtgevers als de eindgebruikers, zorgen ervoor dat we de juiste accenten blijven leggen in het schrijven van de volgende hoofdstukken van het Telraam verhaal. Oog hebben voor het menselijke achter de technologie en voor het maatschappelijke en democratische proces blijven voor mij hierin belangrijk. Zo kunnen we steeds een aanbod blijven uitwerken dat de beleidsnoden van onze opdrachtgevers kan dienen."
Kris is actief op zoek naar partnerships en het verzekeren van financiering voor de verderzetting en verdere ontwikkeling van Telraam. “Op dit moment vraagt de coördinatie van het Europese WeCount project het meeste tijd en schrijf ik nieuwe projectvoorstellen uit voor Europese fondsen. Verder volg ik de ontwikkeling van onze nieuwe sensor samen met onze partners Bagaar en Kapernikov op en verzorg ik trainingen voor professionele Telraamgebruikers (mobiliteitsambtenaren en onderzoekers) en Q&A sessies voor particuliere gebruikers.”
Péter tinkers mostly with the invisible parts of the IT architecture that makes Telraam work in the background. “I work on the API that connects both the Telraam devices and our users with the database, and I am also responsible for some of the services that run on our servers, which create most of the data products that are displayed on the website, or can be reached via our API. This work includes a lot of internal testing and debugging, so progress is sometimes slow and not so directly visible to our users, but I hope that whenever a new or improved feature is released, it makes Telraam a better product. I also spent quite some time moving APIs and services from our initial servers to the Amazon AWS architecture, which was - and sometimes still is - a steep learning curve. When I have some time left (not so often lately), I like to play around with the data, and create interesting, insightful visualisations. When not in the (virtual) office, I am most likely out on my race bike.”
Dave verdeelt zijn Telraam tijd tussen werken aan de web-applicatie (van visualisaties tot administratiegedeeltes voor de klanten), de website, de sensor interface en customer support. Pingpongen met de andere teamleden is cruciaal. "Op dit moment werk ik aan enkele nieuwe functionaliteiten voor de huidige sensor en de eerste mockups voor de onboarding van de nieuwe sensor. Er zit ook een grote refactoring aan te komen voor de huidige interface alsook de onderliggende backend code."
Carl houdt zich bezig met het onderhoud van de AWS backend en de software op de Telramen zelf. Hij is de enige van het team die voltijds op Telraam kan werken. "Nu ben ik vooral bezig met het maken van een nieuwe software-image voor op de Telramen. Deze zal ervoor zorgen dat gebruikservaring intuïtiever wordt."
Eric is het nieuwste lid van de Telraam crew en zal de helpdesk en de klantenservice onder zijn hoede nemen. Onze FAQ is de afgelopen jaren gegroeid en is niet helemaal up-to-date. "Sommige artikels zijn niet goed vertaald en een beetje te techneutisch. Dat ga ik oplossen! Het is echt motiverend om voor dit project te werken en gepaste feedback te geven aan onze klanten en aan de burgers die het tot een succes maken!"